Return to site

WAAROM IS JE WEBSITE ZO'N KRACHTIG GEREEDSCHAP?

Website Krachtigste Gereedschap Marketing Toolbox

· Lead Generation

Je website is de krachtigste gereedschap van je gehele marketing toolbox. Het is volledig op maat te maken, flexibel en de basis voor al je marketing inspanningen in deze online wereld. Zonder website mis je ontelbare mensen die zoeken naar wat jouw bedrijf te bieden heeft. Maar zelfs met een geweldige website en een gelikte content marketing strategie loop je veel potentiële klanten mis!


Wat je nodig hebt is een methode om je bezoekers op je mailinglist te krijgen. Als de bezoekers van je website op een mailinglist staan, kun je ze gericht aandacht geven door regelmatig mailings te sturen. Alléén daarmee groeit de kans dat ze klant gaan worden.

50% of leads are qualified but not yet ready to buy. ~Gleanster Research

Bouw een systeem in je website

Succesvolle websites hebben een methode om actief potentiële klanten op hun mailinglist te krijgen. Ze hebben een systeem ingebouwd waarmee bezoekers contact gegevens, zoals hun naam en e-mailadres, invullen in ruil voor een digitaal presentje. Hierdoor wordt de mailinglist automatisch gevuld met potentiële klanten.


Het mooie is dat deze potentiële klanten door het aanvragen van het presentje expliciet te kennen geven dat ze geïnteresseerd zijn in het bedrijf. De kans dat ze daadwerkelijk zaken gaan doen is dus groter dan bij koude acquisitie.

Besteed aandacht aan je contacten

Met een goede gevulde mailinglist ben je er nog niet. Je contacten moeten aandacht krijgen, weten dat jij de expert bent. Hoe doe je dat? Je kunt je contacten gaan bellen of mailen. Bij 10 potentiële klanten per week is dat prima te doen maar bij grotere aantallen niet meer.


Bovendien komen er elke week nieuwe contacten bij en moeten de ‘oude’ contacten ook regelmatig opgevolgd worden. Je moet ook steeds keuzes maken: wie volg je op en wie niet? En op grond waarvan besluit je dit: kies je voor het bedrijf met de meeste werknemers, de hoogste omzet of de functie van de potentiële klant?

44% of salespeople give up after one follow-up. ~Scripted
 

The average sales person only makes 2 attempts to reach a prospect. ~Sirius Decisions

Het mooiste is natuurlijk om iedereen op te volgen door het sturen van gerichte e-mails. Je klanten komen immers vaak uit onverwachte richting. Maar dat kost veel tijd en dus ook veel geld.

Bespaar tijd en geld door te automatiseren

Gelukkig is er een doeltreffende oplossing! Door marketing automation in te zetten en je eigen Verkoopmotor te bouwen kun je veel tijd en geld besparen. Ik zal je vertellen hoe dit werkt.

Blijf top-of-mind

Elke online bezoeker die zijn e-mailadres geeft, krijgt direct een digitaal presentje toegezonden. Daarna volgen druppelsgewijs e-mails gericht op een persoonlijke kennismaking. Deze e-mails zijn dus persoonlijk en - bij voorkeur - kort. Het gaat om de regelmaat en de frequentie waarmee je ze verstuurt. Want zo blijf je top of mind op het moment dat je potentiële klant je nodig heeft.

Minimaal zeven keer opvolgen

Uit onderzoek blijkt dat je 7 contactmomenten (marketeers noemen het touchpoints) nodig hebt voordat iemand voldoende vertrouwen in je heeft om tot actie (een conversie) te komen. Het systematisch opvolgen, het aandacht geven aan potentiële klanten is dus erg belangrijk!


Het doel van het aandacht geven is het opbouwen van een eerlijke relatie met je potentiële klant. Met als eindresultaat natuurlijk verkoop.

63% of people requesting information on your company today will not purchase for at least three months – and 20% will take more than 12 months to buy. ~Marketing Donu

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OKSubscriptions powered by Strikingly