Terug naar site

HOE MAAK JE KLANTEN VAN WEBSITE BEZOEKERS?

Van Bezoeker Naar Klant

· Lead Generation

Je hebt een website. En een paar accounts op Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest of andere social media. Er lopen advertentie campagnes met als doel om je organisatie te presenteren en klanten te werven. Prima!
 

Maar hoe zorg je er nu voor dat al die traffic met nieuwe online bezoekers daadwerkelijk klanten worden? Hoe gaat de website klanten en continuïteit in opdrachten opleveren?
 

Dat doe je door een relatie met je bezoekers op te bouwen!
 

Lees verder om te ontdekken wat hiervoor nodig is.

Het lead generatie probleem

Het is bewezen dat bezoekers van je website binnen drie seconden besluiten om te blijven of verder gaan. Drie seconden! Gevolg 95% van die potentiële klanten verlaat je website weer zonder iets gekocht te hebben. 
 

Zonde!
 

Meestal zijn ze namelijk sites aan het vergelijken. Eigenlijk formuleren ze ‘al surfend’ hun probleem.
Ze zijn namelijk op zoek naar ‘iets’: een nieuwe laptop, iemand die een Adwords campagne kan opzetten, een oplossing met marketing automation, een goedkope schilder of een nieuwe outfit.
 

Ze twijfelen nog:

  • Ga ik voor een Apple of toch weer voor de Windows laptop
  • Huur ik voor de Adwords campagne een professioneel bureau in of gaan we het zelf doen
  • Laten we de marketing automation door een extern bureau doen of kan het door de interne ICT’er gedaan worden
  • Schilderen we alleen de voorgevel of het hele pand

Kortom: ergens in dit proces maken ze een keuze.
 

Het is handig dit proces te kunnen sturen, zodat ze weer bij jouw website en bedrijf uitkomen.
 

Hoe doe je dit?
 

Door een relatie op te bouwen met je bezoekers! En dat doe je weer door e-mails te sturen waarin je over je expertise vertelt, je hen waarde geeft, je verteld over het product dat je aanbiedt in relatie tot het probleem dat je daarmee voor hen oplost.
 

Om dit proces voor elkaar te krijgen heb je de e-mailadressen van je bezoekers nodig.
 

Hoe krijg je die?
 

Door te vragen of je bezoekers, hun naam en e-mailadres ergens op je website willen invullen. Dat doen ze natuurlijk niet zo maar. Waarom zouden ze? Ze ontvangen al genoeg spam!

Geef iets weg!

Er moet dus iets tegenover staan. Daarom bied je een digitaal presentje aan. Je geeft iets weg. Gratis. In ruil voor het e-mailadres. Zo’n weggever is een prachtige promotie van jouw expertise. Je geeft iets waardoor ze meteen ervaren dat jij wellicht kan bieden waar zij naar op zoek zijn. Je geeft dus iets van waarde!


Denk aan:

  • een handige online tool waarmee je tijd bespaart
  • een heldere handleiding hoe je een (gratis) online tool installeert en gebruikt
  • een uitgewerkte (anonieme) case-study
  • een link naar een interessante video/website/song/concert
  • een bijzonder recept
  • een voorbeeldtekst voor een websitepagina/offerte/nieuwsbrief
  • een gratis app
  • 5 oefeningen om… te krijgen/ te behouden/los te laten
  • een kleurplaat (om mindful in te kleuren)
  • een recensie van een boek/ film/ documentaire
  • gratis 30 minuten skype consult
  • 10 tips om… beter/gemakkelijker/ sneller/ goedkoper ...
  • een verslag van een bijeenkomst/lezing/workshop
  • een stappenplan voor het inrichten van kleine ruimtes/kweken van tarwegras
  • top vijf interessante boeken met besparingstips, energieboosts, inspiratieplekken, e.d.
  • een uitnodiging voor een webinar

Zorg voor direct effect

Houd het wel simpel en kort! De ontvanger moet er meteen iets bij ervaren: herkenning, opluchting, interesse, vertrouwen, plezier. Dan is de eerste indruk gemaakt, de nieuwsgierigheid gewekt en de basis van het kennismakingstraject gelegd.

Word zichtbaar

Wees niet bang om te geven! Maak je geen zorgen over de concurrent die zo in je keuken kan kijken.
Of over het meermaals geven van dezelfde informatie. Dat voorkom je toch niet. Het doel van het geven is dat je zichtbaar wordt en mensen daadwerkelijk met jouw product of dienst kunt gaan helpen!

Alle berichten
×

Bijna klaar…

We hebben net een e-mail gestuurd. Klik op de link in de e-mail om uw aanmelding te bevestigen!

OK