Return to site

WAAROM ONLINE LEADS GENEREREN NOOIT JE EERSTE PRIORITEIT IS?

Mailing Lijst Met Veel Relaties De Garantie Op Succes

· Lead Generation

Ze zeggen dat een mailinglist met meer dan 1.000 contacten de garantie op succes is.
Helaas, is dit een leugen… Een mailinglist met veel relaties is géén garantie op verkoopsucces.

Wat gaat er fout?

Te veel bedrijven focussen vooral op lead generatie. En doen nauwelijks inspanningen om te bepalen hoe ze met hun mailinglist geld gaan verdienen. Daarvoor is namelijk een proces nodig. Een mailinglist alléén volstaat niet.

De eerste prioriteit is bepalen hoe je geld gaat verdienen aan je potentiële klanten. Daarna ga je kijken je hoe je meer leads kunt genereren.

Wanneer een lead binnenkomt, wordt een van deze fouten gemaakt.

1 - Geen opvolging gedaan

Er wordt geen opvolging gedaan. De meeste bedrijven (medewerkers) hebben geen enkele opvolgcampagne klaar staan. Ze sturen e-mails naar hun lijst wanneer ze “het nodig vinden”.

93% of converted leads are contacted by the 6th call attempt. ~Velocify

Dit is opmerkelijk, want wat is het nut van lead generatie als je ze niet opvolgt? Het probleem is dat de meeste bedrijven niet weten welke onderwerpen ze moeten kiezen om over te mailen en hoe váák ze dat kunnen doen. Of ze zijn bang voor een massale uitschrijving van de lijst. Maar als je geen e-mails verstuurt, heeft het ook geen zin om een mailinglist te bouwen.

2 - Zelfde e-mail naar iedereen op de mailinglist

Het bedrijf stuurt exact dezelfde e-mails naar iedereen op de mailinglist. Terwijl niet iedereen met dezelfde reden op de mailinglist is gekomen. Sommigen zijn erg geïnteresseerd in wat je verkoopt. Anderen zijn enigszins geïnteresseerd en er zijn er ook die helemaal niet geïnteresseerd zijn in wat je verkoopt.

82% of buyers viewed at least 5 pieces of content from the winning vendor. ~Forrester

Althans, nóg niet.

Is het logisch om iedereen hetzelfde te behandelen?

Natuurlijk niet!

Ben je met mij eens dat iemand die méér interesse toont in een bepaald product méér e-mails mag ontvangen dan iemand die weinig interesse heeft?

En denk je niet dat het op deze manier segmenteren van de mailinglist de kans op verkoop aanzienlijk vergroot?

En wat gebeurt er als je iedereen die weinig interesse heeft minder e-mails stuurt? Blijven ze dan langer op je mailinglist om op een later moment te kopen, wanneer ze zover zijn?

Vanzelfsprekend!

En dat is precies wat e-mailing marketing automation systemen volledig automatisch doen. Ze beschikken over filter en tagging mogelijkheden om de mailinglijst te segmenteren op basis van open en klik gedrag.

By 2020, customers will manage 85% of their interaction with the enterprise without interacting with a human ~Gartner

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OKSubscriptions powered by Strikingly